Jak uniknąć problemów z kręgosłupem?

exercise-1581583_1920

Kręgosłup przystosowany jest do ruchu, dlatego najlepsza dla niego jest regularna aktywność fizyczna. Choć ból pleców może mieć wiele przyczyn, najczęściej jest nią właśnie siedzący tryb życia. Aby w przyszłości nie dotykały nas problemy z kręgosłupem, warto włączyć do codziennej rutyny kilka prostych czynności. Jak zatem uniknąć bólu kręgosłupa?

1. Każdy dzień najlepiej rozpocząć od przeciągania się. Leżąc na łóżku, po prostu wyprostuj ręce za głową, a stopy ustaw skierowane piętami do przodu. Następnie możesz ugiąć nogi w kolanach i przełożyć je kolejno na prawą, a później na lewą stronę.

2. Przy myciu zębów staraj się nie pochylać nad umywalką – zamiast tego, stój prosto. Również w przypadku mycia włosów, lepiej zrezygnuj z pochylania się nad wanną i myj głowę pod prysznicem.

3. Siedząc przy biurku przysuń krzesło jak najbliżej blatu. Postaraj się także usiąść jak najgłębiej – tak, aby ciało spoczywało nie na kości krzyżowej, a na guzach kulszowych. Dzięki temu ból kręgosłupa nie powinien się pojawić nawet przy dłuższym przebywaniu w tej pozycji.

4. Podczas długiej pracy przy komputerze dobrym rozwiązaniem będzie, jeśli skorzystasz z poduszki sensomotorycznej. Wymusza ona prawidłowe ułożenie kręgosłupa. Warto również ustawić monitor na wprost twarzy, nie zaś z boku.

5. Przy podnoszeniu ciężkich rzeczy najpierw przykucnij, a dopiero później unieś przedmiot, prostując obie nogi równocześnie. Natomiast podczas noszenia ciężkich rzeczy wskazane jest rozłożenie ciężaru na obie ręce.

6. Staraj się nie pozostawać przez długi czas w jednej pozycji, niezależnie od tego, czy stoisz, czy też siedzisz.

News Reporter